dinsdag 16 juli 2013

Lunch tip: hip boerenbrood met geitenkaas, aubergine en za'atar



Wat een hectische tijd! Allemaal leuke dingen op de planning, maar weinig tijd om te bloggen. Vorige week ben ik teruggekomen uit China en heb ik weer moeten wennen aan het grote verschil tussen onze continenten...het is echt een andere wereld! Wel gezond, veel groenten op het menu. Voor mijn werk ben ik vaker op pad: gisteren heb ik de modefabriek bezocht, een internationale modebeurs in de Rai amsterdam. De nieuwste zomercollecties voor 2014 werden weer geshowd. Altijd leuk! Ook werden de nieuwste hippe broodjes gepresenteerd bij de lunch tentjes die zich hier en daar bevonden. Alle broodjes kon je meenemen op een houten plankje (leuk idee!). Ik bestelde een broodje belegd met geitenkaas (uitgesmeerd), aubergine, za'atar en een gemixte salade (met geraspte wortel). Heerlijk! Ook nog eens gezond én vegetarisch. Za'atar is een soort wilde oregano, afkomstig uit het midden-oosten. Een variant is makkelijk zelf te maken door bovenstaande combinatie te volgen. De Za'atar kun je mixen met olijfolie en gebruiken als dressing op je brood. Lekker met bruin boerenbrood, stokbrood of met pita's!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten