zaterdag 1 november 2014

The Green Queen: een groene smoothie voor beginners!


Yum! Sinds kort heb ik de groene smoothies ontdekt. Een smoothie waar naast fruit ook groenten in verwerkt zijn. Juist- groenten. Degene van jullie die dit verschijnsel nog niet kennen zullen misschien even raar opkijken, maar na er eenmaal eentje geprobeerd te hebben wil je niet meer terug! Een super boost, het liefst elke dag. Nu ben ik nooit zo consequent in mijn ontbijtjes, maar hier sta ik graag iets vroeger voor op. Dat feestje als je op vakantie bent of op een festival en je bestelt een heerlijke smoothie, nou dat feestje heb ik nu dus thuis! Je krijgt er meer energie van, een mooiere huid en een betere algehele gezondheid. Daarnaast is er veel variatie mogelijk, dus saai wordt het nooit. Het recept dat ik met jullie deel is een perfecte smoothie voor 'beginners', Een beetje spinazie gemixt met een fijne dosis van heerlijk zoet fruit. Je proeft de spinazie niet. Echt niet. Snel proberen!


De Green Queen Smoothie

Ingrediënten
- 2 koppen spinazie 
- 1 kop mango 
- 1 kop ananas 
- 2 bananen
- 480 ml water 

* 1 kop staat ongeveer gelijk aan een goede handvol.

Nodig
- Blender

Bereiding
Doe de gewassen spinazie in de blender. Voeg het water toe en mix tot alle blaadjes fijn zijn. Schil je fruit en snij in stukken. Je maakt het dan makkelijker voor je blender. Doe ook het fruit in de blender & mix tot een mooie smoothie! 

Tip: Zie het boek '70 groene smoothies' voor fijne inspiratie! Klik hier.

Bron: Jo-annes Deli

Geen opmerkingen:

Een reactie posten